21 Mayıs 2018 Pazartesi

Kuantum alan teorisi

Fizikçiler arasında da öğrenilip uzmanlaşmasının oldukça zor olmasıyla ünlü. Bu kuantum mekaniği alan teorisinin aksine bir yapıya sahip olduğundan, böyle bir kuantum alanını yazmak açık değildir. Bir kac cumle ile kuantum alan kurami soyle anlatilabilir: Kutle ve enerji Einstein ‘in E= m. Bos uzay gercekte o kadar da bos degildir( casimir etkisi). Temel kuvvetlerin kendisi kuantum alan teorisi gibi süper sicim teorisi gibi daha temel bir teori düşük enerjili etkin alan teorisi sınırı olduğu için ileri sürülmüştür.


Kuantum alan teorisi

Daha çok Parçacık Fiziğinde ve Yoğun Madde Fiziğinde kullanılır. Dolayısıyla, her temel parçacık bir kuantum alanının kuantumudur. Yani fotonlar,elektromanyetik alanın , elektronlar bir elektron alanının , kuarklar bir kuark alanının …vb parçacıklar da kendi mertebeleri olan alanların kuantumlarıdır. Bu kuantum alan teorisi , bir kuantum alt enerji durumuna bir elektronun bırakılarak bir fotonun emisyonu gibi önemli süreçleri modellemek için kullanılabilir, parçacıkların sayısındaki değişimin süreci- başlangıçtaki tek bir atom son durumda bir atom artı bir foton haline gelir.


Yazıyı bitirdiğinizde buna değdiğini göreceksiniz. Eğer aktivasyon kodunu almadıysanız lütfen e-posta adresinizi giriniz. Heisenberg’in belirsizlik ilkesine göre, bu özdeş iki parçacığın uzaydaki yerlerini bir ölçüde bulanık hale getirir ve ikisi birbirine biraz yaklaşıp sonra ayrılırlarsa hangisinin hangisi olduğuna. Einstein, kuantum teorisini reddederek birleşik alan teorisi çalışmalarını sürdürmüştü fakat günümüzde kuantum teorisine kabul edip kullanan bilim insanları bile birleşik alan teorisini ortaya çıkmakta güçlük çekiyorlar.


Kuantum alan teorisi

Grup teori, Metrik tensör, Lorentz değişmezlik, kovaryant -kontravaryant vektörler, Noether Teoremi, Fock Uzayı Klasik alanlar , Dirac alanı , serbest kuantum alan teorisi ve aksiyomları. Ancak bu integralden hesaplanan değer sonsuzdur. Kuantum Alan Kuramı Nedir?


Zamanın olmadığı yerde , nesnellikte yoktur! Bu nedenle zaman cismin kesinlikle belirleyici faktörüdür. Hareketin hızı zamanın da hızıdır. Biz her zaman uzayın bir boşluk olduğunu düşünmüştük. Parçacık alan kuramı ( kuantum alan teorisi ), hareketli parçacık sistemlerinin kuantizasyonuyla ilgilenen parçacık mekaniğiyle benzer olarak, alanların hareketli sistemlerine parçacık mekaniğinin uygulamasıdır.


Amacı, çok küçük ve çok yüksek enerjili parçacık sistemlerini içeren sistemlerin süreçlerini anlamaktır. Yüzyılın başlarında fizikçiler, radyasyonun dalga gibi hareket ettiğine inanıyordu. Zaman, iki hareket arasındaki süredir.


Bu kısaca kuantum alan teorisi ya da standart model üzerine kurguludur. Parçacık alan kuramı ( kuvantum alan teorisi ), hareketli parçacık sistemlerinin kuantizasyonuyla ilgilenen parçacık mekaniğiyle benzer olarak, alanların hareketli sistemlerine parçacık mekaniğinin uygulamasıdır. Fakat bununla da kalmayalım daha ileri gidelim. Bu minik dünyanın nasıl çalıştığını açıklamak için, bilim insanları kuantum kuram.


Bir kutunun içinde, bir şişe siyanürle birlikte yer alan bir kedi hayal edin. Elektriksel alanın zamanla değişmesiyle manyetik alan , manyetik alanın zamanla değişmesiyle elektriksel alan üretirdi. Bunlar iç içe geçerek elektromanyetik dalgaları oluşturuyordu. Maxwell, bu elektromanyetik dalgaların hızını.


Bu kitap bilimin en heyecan verici en kışkırtıcı ve elbette ki en gizemli alanlarından birini mercek altına yatırıyor. Genel görelilik kuramının, ağınımsal, elektriksel ve mıknatıssal alanları bir tek varlığın değişik görünümleri olarak işleyen genellemesi. Buna benzer bir kavram evreni tanımlamak için geliştirilen bir teori Geoffrey Chew tarafından, Ayakkabı Bağı. Yeni bir tümdengelim teorisi ilk öne olduğunda, buna bozulması ile reaksiyona olması en muhtemel en uygun alanın kurulan hiyerarşi oluşturan olanlardır. Yani fotonlar, elektromanyetik alanın , elektronlar bir elektron alanının , kuarklar bir kuark alanının …vb parçacıklar da kendi mertebeleri olan alanların kuantumlarıdır.


Birçok teorik fizikçi doğa’nın doğru temel açıklaması yönünde bir adım olduğuna inananlar (bunların arasında Stephen Hawking, Edward Witten, ve Juan Maldacena) vardır. Geçmişten geleceğe akan etkileşimi esas alan klasik nedensellik modeli bu olayı izah etmekte yetersiz kalır. Türkçe online sözlük Tureng. Kelime ve terimleri çevir ve farklı aksanlarda sesli dinleme.


Birinci derecede hacim koruyan “Gel-Git” şekil değiştirmelerini belirten kuram. Literatüre `Sokal Vakası` olarak geçen entelektüel skandalda Fizikçi Alan Sokal, saygın Amerikan kültür çalışmaları dergisi Social Text´e, baştan sona saçmalıklarla dolu bir makale gönderdi. Pullin, Maldacena’nın modelinin gerçek uzayda geçerli olmadığını biliyor. Bilim alanında determinizm, yalnızca bu teoriyle sorgulanmış, bu teoriye dayanılarak ‘ontolojik indeterminizm. Yüzyılın pek çok fiziği, kuantum mekaniğinin klasik limiti ve kuantum alanı teorisi , sicim teorisi ve spekülatif kuantum çekim teorisi açısından daha ileri gelişmeler olarak yeniden değerlendirildi.


Alan , fizik kuramlarında kullanılan,. Bir alan bütün uzay boyunca uzanan olarak da düşünülebilir. Heisenberg’ in belirsizlik alanı dediği bu alanı , gönderdiğimiz düşünce paketçikleri varlık katar. Siz bir şey düşündüğünüzde bundan tüm alan etkilenir.


Fakat kuantum alanında kütleçekiminin nasıl çalıştığı henüz çok iyi anlaşılmamıştır. Maddeyi oluşturan fermiyon parçacıkları, kuarklar ve leptonlardan oluşur. Altı kuark ve altı lepton vardır. Görüntüyü büyütmek için yeni sekmede açabilirsiniz.


Ama insan düşüncesi ve varoluşunun son derece çelişkili olduğu görüşü yüzyıllardır değişmedi. Fizik kuantm teorisini bilgi teorisi olarak açıklanmakta olup, comogenesis ile ilgili teoriler klasik fizik zamanında çok fazla açıklanmamıştır. Peki, Hugh Everett in çoklu dünyaları içine alan paralel evrenler hipotezini ortaya atmasına sebep olan bilimsel temel neydi?


Bize,uzaklığın ve zamanın göreli olduğunu gösterdi. Teorisi (Görelilik Kuramı) Nedir? Işığın, paket paket yayıldığını, yani kuantum denen enerji paketçiklerinin varlığını gösterdi.


Kuantum alan teorisi

Bizi düşsel yerlere bilimsel gezilere çıkardı. Işık bile çekim alanı içinden geçerken düz bir çizgi üzerinde.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.

Popüler Yayınlar