3 Mayıs 2016 Salı

Emilen hava sıcaklık sensörü

Emme manifoldu hava giriş hattında (boru-hortumun üzerinde), intercooler’’dan sonra, emme manifoldundan önce bulunur. Emilen hava sıcaklık sensörü , genelde ayrı bir sensör olarak değil, MAF sensörüyle birlikte veya MAP sensörü yle birlikte bulunmaktadır. Emme havası sıcaklık sensörü , hava emiş kanalına tespit edilmiştir. Direnç elemanına uygun koruma sağlayan plastik bir muhafazanın içinde bulunduğu pirinç bir gövdeden ibarettir. Emilen hava ısısı maksimum gösterge aralığı olması gereken gerçek değerler : -30.


Bu sensör ile bar arasındaki barometrik basıncı ölçer, yani kullanılma amacı motorun bulunduğu ortamdaki atmosfer basıncını ölçmektir. ECU bu bilgileri, en uygun karışımı oluşturarak yakıt tüketimini azaltmak ve uygun bir yanma oluşturmak amacıyla kullanır. Sıcaklık sensörü ile akışmetre elemanı ayrı ayrı yerleştirilmişlerdir. Detaylar ve uyumlu araç bilgisi için lütfen tıklayınız. Hava debimetresi iki vida ile.


Ayrı bir parçanın kontrolü için, sıcaklık değişimine bağlı direnç değeri ve çıkış voltajının ölçümü için sıcak hava üreten (ör. saç kurutucu vb.) benzer bir cihaz kullanın. Daha sonra sıcaklık değişimi ile direnç değeri değişmiyorsa, sensör arızası vardır. Bazı motor tiplerinde, turbo basınç sensörü ve emilen hava sıcaklık sensörü bir arada tek yapı içinde bulunmaktadır. Günümüzdeki araçlarda, hem benzinli hem de dizel motorlarda aşırı besleme dediğimiz turbo şarj sistemleri kullanılmaktadır. Bu sensör, motor tarafından emilen hava miktarını ECU’ya bildirir.


Kirlenmiş, yağlanmış ve dolayısı ile tıkanmış bir hava akış sensörü görevini yapamaz. Bu sayede sıcaklık değişimi, direnç değişimine sebep olurken, meydana gelen direnç değişimi, değişen voltaj sinyali olarak ECU’ye gönderilir. Eğer sensör soketi pinliyse (uçluysa), havanın sıcaklığını da ölçüyor demektir. ECU’ya gelen bu bilgi ile ,ECU emilen hava miktarını algılar, buna göre enjektörün açılma süresini ayarlar. Maf sensörü soket bağlantı pinler: 1. Tureng Dictionary and Translation Ltd.


Kategorilere ayrılmış milyondan fazla sözcük ve sözcükleri farklı aksanlarda dinleme seçeneği. Kontak anahtarı, soğutma suyu sıcaklık sensörü , gösterge panelinde kızdırma bujisi uyarı lambası, kızdırma bujileri, kontrol kutusu. Aşırı şekilde siyah duman atma, yakıt kokusu ve aşırı benzin yakma sorunu vardı.


Emilen hava sıcaklık sensörü

Enjektör ve buji temizlendi, düzelmedi. Debimetrenin içerisinden motora emilen hava , süratli bir akışa sahiptir. Bu hava , yaklaşık 1santigrat dereceye kadar ısıtılmış bir film direnç içinden ilerleyerek kendi yoluna devam eder. Sıcak telli tip debimetrenin yapısal özelliğine bakıldığında, sıcaklık sensörü ve akışmetre elemanının farklı iki.


Yakıt sıcaklık sensörü 13. Mazot filtresinde su algılama sensörü 17. Motor soğutma suyu sıcaklığı sensörü 16. Cruise Control (eğer mevcut ise ) 18. Yüksek basınç ve hava sıcaklık sensörü 19.


Arıza konusunda su sıcaklık müşirinden şüpheleniyorsa her bir terminal uçları arasında­ki direnci ölçmek gerekir, ayrıca terminallerin temizlik, aşınma, pas durumu kontrol edilmelidir. Araçlarda Bulunan Sensörler etiketine sahip kayıtlar gösteriliyor. Vuruntu sinyali:Motordaki vuruntu sensörü Avansın güç ve yakıt sarfiyatına etkisi BUJİLER Bujiler ateşleme için gerekli enerjiyi yanma odasına iletmekte ve elektrotlar arası oluşturulan kıvılcımlarla da.


IAT) sensörü , hava emme hortumunun içerisindedir. Bazı araçlarda ise MAF sensörü gövdesi içine yerleştirilmiştir. ECU’ ya gelen bu bilgi ile ECU emilen hava. ECU ya gelen bu bilgi ile ,ECU emilen hava miktarını algılar, buna göre enjektörün açılma süresini ayarlar.


Emilen hava sıcaklık sensörü

Aşağıdaki seçeneklerin hangisinde pratikte motor tarafından emilen hava miktarını ölçmek için kullanılan bir unsur değildir? Motorla depo arasındaki yakıt sirkülasyonu. Bu tip sensörler örneğin motor su sıcaklık sensörü , emilen hava sıcaklık sensörü , iç ortam sıcaklık sensörü gibi sensörlerde kullanılır. Basınç Sensörleri Nedir Nasıl Çalışır? ECU, püskürtülmesi gereken temel yakıt miktarını emilen hava miktarına ve motor devrine göre hesaplamaktadır.


Her kursta emilen hava miktarı hesaplandıktan sonra püskürtülecek yakıt miktarı ve ateşleme noktası için temel sinyal olarak kullanılmaktadır. Soğutma suyu sıcaklık sensörü. ECU) gaz kelebeğinin değiştirdiği emilen hava miktarına göre, enjektörlerin yakıt püskürtme sürelerini (milisaniye) uyarlar, böylece hava -yakıt karışımı lamda=(ideal) veya buna yakın olarak ayarlanabilir.


Emilen hava sıcaklık sensörü

Püskürtülen yakıt miktarı, enjeksiyon süresinin arttırılmasıyla. Enormundaki ön panel filtreden geçerek kaset tip hava emiş filtresine (2) gelir. Buradan geçen temiz hava , sistemden. Bazı MAP türleri, emilen havanın sıcaklığını da ölçer, yani hem sıcaklık hem basınç sensörü bir arada gibi işlev görür. MAP’ın açılımı: Manifold Absolute Pressure (Manifold mutlak basıncı)’dır.


Map sensörüne vakum sensörü de denir. Emilen hava miktarı ölçülür, enjeksiyon beynine bildirir, Egsoz yapılan gaz içerisindeki oksijen miktarı da ölçülür ve. EGR sıcaklık sensörü bir termistörden meydana gelmiştir ve çalışması su sıcaklık sensörü ile emme havası sıcaklık sensörlerine çok benzer. Gaz kelebeği potansiyometresi 15.


Emilen hava sıcaklık sensörü

Ayrıca, hava -akış ölçerde rölanti karışım ayar vidası, emme havası sıcaklığını tespit eden bir emme havası sıcaklık sensörü , bir yakıt pompası sivici, bir sönümleme odası, bir dengeleme levhası ve bir tam-yük tahdidi vardır.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.

Popüler Yayınlar