10 Aralık 2015 Perşembe

Ön ısıtma bujileri

Ön ısıtma bujileri

Bu nedenle aracı çalıştırmadan önce ısıtma bujisinin göstergede sönmesini mutlaka bekleyiniz. Kontak anahtarı, soğutma suyu sıcaklık sensörü, gösterge panelinde kızdırma bujisi uyarı lambası, kızdırma bujileri , kontrol kutusu (röle) ve elektronik kontrol ünitesi. Kelime Olarak Aratırsanız daha etkili olur böylelikle daha cok bilgiye ulaşmış olursunuz Örnek :buji kelimesini aratın ve sonuclarına bakın orada paylaşılmış bilgileri göreceksiniz sizin acınızdan hızlı çözüme ulaşmak için pratik bi uygulama olacaktır. Kontrolü kolayda sökmesi zor malesef. Multijetlerde uzun süre hiç sökülmemiş ısıtma bujileri genelde kaynıyor ve sökerken kırılıyor.


Arkadaşlar ön ısıtma buji arızası veriyor arabam. Muhtemelen ön ısıtma bujilerinden kaynaklaniyor ölçüm yapmak istiyorum fakat bir türlü yerini bulamadım. Evet, keinlikle onunla alakalı, Araçta ön veya arka lambalardaki arıza veya watt düşüklüğü ısıtma büjisi arızası olarak da gösterilir. Ama ikinci bir ihtimal daha var, o da fren müşürü arızası.


Bahsettiğiniz şeyler ısıtma bujileri değil mi? Bunlardan birisi de ısıtma bujisi işaretidir. Bu yandıktan sonra kontağı çevirmek için bunun sönmesi beklenmelidir. Isıtma bujileri motorun soğutma sıvısının sıcaklığına göre devreye girmektedir. Eğer motorun soğutma sıvısı soğuk ise kontak anahtarı açıldığı anda ısıtma bujileri kızdırılır.


Ön ısıtma bujileri

FIAT FIORINO Kizdirma bujisi Isıtma ve Soğutma Sistemi oto yedek parçaları. En uygun fiyatlı, orjinal ve garantili FIAT yedek parça seçeneklerini sitemizde bulabilirsiniz. Isıtma Bujileri Değişimi Yapılmasına Rağmen Arıza İkaz Lambası. Motor çalıştırılmadan önce marş yapıldığında ısıtma bujileri 8derecelik bir sıcaklığa çıkarak ihtiyaç duyulan enerjinin üretilmesini sağlamaktadır.


Kızdırma bujileri sadece çalıştırma süreci sırasında. Bosch koruma elemanlı bujileri çok uygun özellik profilleriyle yüksek puan alır ve her araç modelinin gerekliliklerini karşılamak üzere bir çalışma voltajını, maksimum ön ısıtma sıcaklığını, ısıtma süresini ve kızdırma sonrası süreyi kusursuz bir şekilde birleştirir. Silindirin ve emilen havanın soğuk olması nedeniyle meydana gelen ısı kayıpları kendiliğinden tutuşmayı önler. Dizel motor mutlaka ekstra ısı alarak çalışması gereken yapıdadır.


Prensip olarak kızdırma bujilerinin temel işlevi, ilk çalıştırma için ek enerji sağlamaktır. Ağır yakıt kullanan pimli sahip motorlar için ilk. Bosch kızdırma bujilerinin,mika yalıtımlı buji,geliştirilme-ye başlandı.


Bunlar kıvrımlı açık nikel tablo bobini şek-. Saniyeye kadar norma ön ısıtma zamanı. Hele soğuk havalarda ön ısıtma lambası sönmeden kesinlikle marşa basmamanız gerekli. Motor sıcak olsa bile marş yapmadan önce 2-saniye beklemelisiniz. Soğuk motorda ısıtma bujileri motor çalıştıktan sonra bir süre daha yanma odasını ısıtmaya devam ederler.


Baktılar motor sökülmesi gerektiğini bize söylediler. Fakat dizel motorun soğukken ilk çalıştırılmasında, hem motor hem de emilen hava soğuk olduğundan, sıkıştırma sonunda hava-yakıt karışımı yeterince ısınamaz ve motor çalışmaz (ya da çok zor çalışır), bunu önlemek için dizel motorlarda kızdırma bujileri (glow plug) kullanılır. Bu sisteme ön ısıtma sistemi denir. Dün aracı yarım saatliğine park ettim.


Neyse sabah aracı çalıştırdım. Zamanla, tekrarlanan ısınma döngülerinden sonra, kızdırma bujileri ömrünü tüketir ve ve ısı üretemez duruma gelir. Dolayısıyla ön ısıtma lambası da yanmayacaktır.


Ön ısıtma bujileri

En Kaliteli ve En Hesaplı Opel Corsa D 1. Isitma Bujileri ISITMA BUJILERI. Cnin altındaki sıcaklıklarda gereklidir. Fiyatı marka ve modele göre tl ile 1tl arasında değişen ısıtma bujileri çok hassastır ve zamanla yuvada oluşan tortular yüzünden sökülmesi sırasında yaşanacak zorlama dolayısı ile bir aksilik sonucu motor kapağının açılmasına kadar sıkıntı yaratacak bir durum oluşturabilir. Fakat bu belirtiler farklı tip arızalarda da ortaya çıkabildiği için sorunun gerçekten kızdırma bujileri olup olmadığını anlamak için birkaç kontrolün yapılması gerekmektedir.


Eğer tüm ısıtma bujisi aksamı normal ise sorun başka noktalarda aranabilir. Senin sorununda benimkine benziyor, benim sorunum o ışıkların giderken yanıp sönmesi. Ayrıca sol kapı veya herhangibir kapının kilit sisteminde veya switch de arıza olabilir. Kötüsü devamında konfor ünitesinde sıkıntı olabilir.


Ön ısıtma bujileri

Usta söyler derdini inşaallah kolayca hallolur. Bu bujiler aracın çalışmasında son derece önemli ve işlevsel bir görev görmektedir. Araçta ilk marş yapıldığında pistonlar ve hava soğuk olduğundan motorun çalışması gerçekleşmeyecektir.


Bu bakımdan ön ısıtma bujileri devreye girerek aracın çalışmasını kolaylaştırmaktadır. Bugün serviste aracım cihaza takıldıktan sonra ısıtma bujilerinden ikisinin çalışmadığı ortaya çıktı. Gösterge panelindeki ışık söndüğünde kızdırma bujisi.


Genelde motorun ön tarafında bulunan kızdırma bujilerini değiştirmek kendinizin yapabileceği kolay bir iştir. Aynı benzinli motor bujileri gibi lokma takımından uygun bir anahtarla sökülürler. Bunun için önce ısıtma bujisinin kablolarını sökün ve uygun lokmayı oturtup sola doğru çevirerek eskisini çıkartın. Kırılan kızdırma ( ısıtma ) bujileri araç üzerinde çıkartılır. C’ye yakın dereceye kadar ısınır, marş gerçekleşir ve araç çalışır.


Aracın tipine ve modeline göre araç çalıştıktan sonra da bir müddet kızdırma bujileri çalıştırılabilir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.

Popüler Yayınlar